چه خندون چه گریون داره میگذره عمرا | خودتُ نرنجون بکامت باشه دنیا

فقط اگه « میـــــــــم » مشکلات رو برداریم!!!

چه خندون چه گریون داره میگذره عمرا | خودتُ نرنجون بکامت باشه دنیا

فقط اگه « میـــــــــم » مشکلات رو برداریم!!!

              

 

                                

جوووووووووووووک

از ترکه می‌پرسن آقا نظرت راجب به خدا چیه؟ میگه خدا خوبه، مهربونه، بزرگه، خالق جهانه. ابوالفضل نگهدارش باشه
رشتیه روی در خونش مینویسه : ورود افراد زیر 18 سال ممنوع . میگند چرا ؟ میگه اخه ناموس که بچه بازی نیست
قزوینیه می میره روحش به سمت سوراخ لایه ازن پرواز میکنه
میدونی توی کلاس درس از کجا ترکارو تشخیص میدن ؟ از اونجا که استاد وقتی تخته رو پاک میکنه اونام دفترشونو پاک می کنن
یه روز به یه ترکه میگن یه موجود نام ببر میگه یخ . میگن یخ که موجود نیست میگه والا ما که از تبریز میومدیم تو جاده نوشته بود یخ موجود است
به ترکه میگن با ماتیز جمله بساز :میگه دزد اومد خونه ما نتونست دزدی کنه گرفتیمش !!میگن اینکه ماتیز نداشت :میگه خوب ماتیز بودیم دیگه
پنج تا ترکه با هم قایم موشک بازی میکردند.. الان ده ساله که از چهار نفرشون خبری نیست
یه گروهی میرن کوه نوردی .. شب میشه و همه میرن تو چادراشون که بخوابن یه دفعه میبینن یکی داره داد میزنه: جرج جرج جرج!!! با خودشون میگن بابا ما که جرج نداریم ... خلاصه میگیرن میخوابن ... صبح که پا میشن میبینن گرگه ترکرو خورده !!
از ترکه میپرسن miscall میدونی چیه؟؟ میگه آره دیگه بابا واحد اندازه گیری زعفروونه دیگه مثلا یه miscall زعفرروون
                                                            

تو کیستی/فریدون مشیری

تو کیستی که من بی تو اینگونه بی تابم ؟

شب از هجوم خیالت ،‌ نمی برد خوابم

تو چیستی ؟ که من از موج هر تبسّم تو

بسان قایق سرگشته ، روی گردابم


تو در کدام سحر، بر کدام اسب سپید ؟
تو را کدام خدا ؟
تو از کدام جهانی؟
تو در کدام کرانه ؟ تو از کدام صدف ؟
تو در کدام چمن ؟ همره کدام نسیم ؟
تو از کدام سبو ؟


مدام پیش نگاهی ، مدام پیشِ نگاه ! 

من از کجا سر راه تو آمدم ناگاه ؟

چه کرد با من ان نگاه شیرین ؟ آه ! 



کدام نشاط دویده است از تو در تن من ؟
که ذره ذره ی وجودم تو را که میبینند
به رقص می آیند ، سرود می خوانند

به من بگو که مرا از دهان شیر بگیر
به من بگو که برو در دهان شیر بمیر
بگو برو جگر کوه قاف را بشکاف
ستاره ها را از آسمان بیار به زیر


تو را به هر چه تو گوئی ، به دوستی سوگند
هر آنچه خواهی از من بخواه ، صبر مخواه
تو آرزوی بلندی و دست من کوتاه

همه وجود تو مهرست و جان من محروم
چراغ چشم تو سبز است 

                               و

                                 راه من بسته است !


شعر از : زنده یاد فریدون مشیری

گذری بر شعر زنده یاد فریدون فروغی

چرا وقتی که آدم تنها می شه
غم و غصه اش قد یک دنیا می شه
میره و یه گوشه پنهون می شینه
ارو مثل یه زندون می بینه
غم تنهایی اسیرت می کنه
تا بخوای بجنبی پیرت می کنه
وقتی که تنها می شم اشک تو چشام پر می زنه
غم می آد یواش یواش خونه دل در می زنه
یاد اون شبها می افتم زیر مهتاب بهار
توی جنگل ، لب چشمه ، می نشستیم من و یار...
غم تنهایی اسیرت می کنه
تا بخوای بجنبی پیرت می کنه
می گن این دنیا دیگه مثل قدیما نمی شه
این آدما زشته دیگه زیبا نمی شه
اون بالا باد داره زاغ ابرا رو چوب می زنه
اشک این ابرا زیاده ولی دریا نمی شه
غم تنهایی اسیرت می کنه
تا بخوای بجنبی پیرت می کنه

valentine

HAPPY VALENTINEs DAY

قالب

اینم از بلاگ اسکای که تعریفشو میکنن

یکهو قالبمو بهم ریخت .دوستان کمکککککککککککککککککک وای خدایاااااااااااااااااااااااااااااا

دل

من می خوام همیشه عاشق بمونم به تو و چشمای روشنت قسم بـا تـرانـه هـای آفـتـابـی تـو مـی تـونـم بـه صـبـح فـردا بـرسـم ایـنـهـمـه خـاطـره رو چـیکار کـنیم نمی تونیم که از اونا بگذریم واژه شـروع شـعـر مـن تـوئـی بـیـا تـا آخـر خـط بـا هـم بـریـم واسه چی می خوای که تنهام بذاری چرا باید تو رو از یاد ببرم یادمه یه روز نشستی روبروم گفتی که محاله از تو بگذرم بیا با هم آسمونو طی کنیم تو به من یه فرصت تازه بده می دونم که چشمای عاشق تو راه و رسم عاشق

           مگه اینا دل ندارن ؟

                  عشق تنها برای یک بار می اید و برای تمام عمرش می اید عشق همان بود که به تو ورزیدم حقیقتا همان یک بار حقیقتا همان یک بار و از بس بدان اویختم تا همیشه همه ی زندگی ام با ان بیش خواهد رفت بس تا همیشه عا شقت می مانم


دنیا دو روز است یک روز با تو یک روز بر علیه تو ........... روزی که با تو ست مغرور نشو .... روزی که بر علیه توست ما یوس نشو


.....روزی که دلم پیش دلت بود گرو دستان مرا سخت فشردی که مرو روزی که دلت به دیگری مایل شد کفشان مرا جفت نمودی که برو...............بودیم و کس پاس نمیداشت باشد که نباشیم بدانند که بودیم..................اخه بی قبله عشق نماز عاشق جی میشه؟ اخر غصه چشات سهم چشای کی میشه؟............... هزار بار قسم خوردم که دیگه اسم تو را بر زبان نیارم ولى افسوس که اسم تو قسمم بوده...!


آیینه پرسید که چرا دیر کرده است نکند دل دیگری او را سیر کرده است خندیدم و گفتم او فقط اسیر من است تنها دقایقی چند تأخیر کرده است گفتم امروز هوا سرد بوده است شاید موعد قرار تغییر کرده است

خندید به سادگیم آیینه و گفت احساس پاک تو را زنجیر کرده است گفتم از عشق من چنین سخن مگوی گفت خوابی سال‌ها دیر کرده است در آیینه به خود نگاه می‌کنم ـ آه! عشق تو عجیب مرا پیر کرده است راست گفت آیینه که منتظر نباش او برای همیشه دیر کرده است.

جووووووووک

یه اصفهانیه به دوستش میگه : حسن خودکار داری . میگه نه جوهرش تموم شده . به اون یکی دوستش میگه : مجتبی مداد داری میگه نه مدادم نوکش شکسته . اصفهانیه میگه ای بدبختا حالا باید از خودکار خودم استفاده کنم.


گرگه گرسنه اش میشه میره در خونه شنگول منگول در میزنه! پینو کیو میاد دم در میگه از اینجا اسباب کشی کردن!


یه روز پیر زنه تو اتوبوس میگه نی نای نای نای نی نای نای همه دست می زنندپیرزنه دندوناشو از کیفش در می یاره می زا ره دهنش می گه نیاوران نگه دار

یه بار یه اصفهانیه داشته با خانوادش از جلوی رستوران رد میشده بوی خوب غذا رو احساس می کنن. به بچه هاش میگه بچا اگه بچای خوبی باشین یه دفه دیگه هم از اینجا ردتون می کنم.



یه خانواده اصفهانی بعد از یک هفته که موز خریدند مردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون برای اینکه مزه موز نره دیگه اب نخوردند


x میره ماه عسل وقتی بر میگرده زنش میگه : چرا منو نبردی ؟! X میگه : خواب بودی دلم نیومد بیدارت کنم


X میخواسته بچش رو نصیحت کنه! میگه چند سالته؟ میگه 16 سال میگه : خاک بر سرت الان هم سن سالات 30 سالشونه


بچه:مامان نهار چی داریم؟ مادر با عصابنیت:زهر مار بچه:اخ جون از شر املت راحت شدیم

امام امد

 بچه ها یه چیزی امام اومدش هان