چه خندون چه گریون داره میگذره عمرا | خودتُ نرنجون بکامت باشه دنیا

فقط اگه « میـــــــــم » مشکلات رو برداریم!!!

چه خندون چه گریون داره میگذره عمرا | خودتُ نرنجون بکامت باشه دنیا

فقط اگه « میـــــــــم » مشکلات رو برداریم!!!

تولـــــــــد من، روز طبیعتــــــــــــ

امروز سیزدهم فروردینـــه! روز طبیعت 13بــــــدر! تولد من!


بعضیا که خرافاتی ان 13 رو نحس میدونن اما انتظار نداشته باشین که من همچین موضوعی رو قبول کنم چون من خرافاتی نیستـــــــــم، هم اینکه تازه شم من توی این روز به دنیا اومدم و از طرفی عاشـــــــــــق عدد ســـــــیزده هستم چون یک عدد خاصِ و هر کسی دوستش نداره، منم از بدو تولد یه عادت داشتم اونم این بوده چیزی که کمتر مورد استقبال و توجه سایرین قرار بگیره من بیشتر شیفته ش میشم ( )


چه حکمتی بوده من سیزده فروردین ( روز طبیعت ) چشم به دنیا گشودم و اینکه توی رشته ی منابع طبیعی و محیط زیست ( طبیعی ترین رشته ی ممکن و موجود ) قبول شدم و درس خوندم، نمی دونم. به قول برخی دوستان ( که البته بیشتر قصد شیطنت و تمسخر دارند ) شاید من یه روزی پدر طبیعت ایران بشم که استدلال خاصی دارن ( در رابطه با رابطه ی بین من و مادرِ طبیعت!!! ) که دیگه سانســـــــور میکنم استدلالشون رو، لال شن ایشاا... .


خلاصه اینکه من از شماها کادوی تولد نمیخوام، در عوض اگه سیزده بدر میرین بیرون به طبیعت دوست داشتنیمون آسیب وارد نکنید، اصلا هم شعار نمیدم جدی فقط همین رو میخوام( + اینکه شما هم از من جشن و کیک و میک نخواین) هرچنـــــــــد مثل روز برام روشنه که شماها توجهتون به این مسائل خیلی بیشتر از من و امثال منه! 


چقدر حرفام طولانی شد تازه میخواستم یه مطلب درمورد تاریخچه ی سیزده بدر واستون کپــــــــی پــــــیست کنم (  ) اما ترجیح میدم روز تولدم لااقل کپی پیست نکنم( فقط امروز رو!) در عوض لینک مربوط رو میگذارم هرکی دوست داشت و علاقه داشت بره بخونه.  فلسفه ی سیزده بدر


تا حالا اینقدر سخنوری نکرده بودم، به خودم امیدوار شدم و در نهایت اینکه واســـــــــــم دعــــــــــــــا کنیــــــــــــــد، یک دعای ساده ی آنی!                                                                                                                                                            شــــــــــــــــــــــاد باشـــــــــــــــــید




انسان‌ها به شیوه هندیان بر سطح زمین راه مى‌روند!!!

انسان‌ها به شیوه هندیان بر سطح زمین راه مى‌روند.

با یک سبد در جلو و یک سبد در پشت!

در سبد جلو، صفات نیک خود را مى‌گذاریم.

در سبد پشتی، عیب‌هاى خود را نگه مى‌داریم.

به همین دلیل در طول زندگى چشمانمان فقط

صفات نیک خودمان را مى‌بیند و

عیوب همسفرى که جلوى ما حرکت مى‌کند.

بدین گونه است که درباره خود بهتر از او داورى مى‌کنیم،

غافل از آن که نفر پشت سرى ما هم به همین شیوه درباره ما مى‌اندیشد!

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       پائلو کوئیلو